Deadwood

Geplaatst: januari 7, 2011 in Drama
Tags:,

Persoonlijk ben ik niet zot van westerns. Indianen, cowboys en goud meer valt hier niet over te vertellen. Het heeft dan ook lang geduurd vooraleer ik aan Deadwood begon. Twee weken later viel ik in een zwart gat na het einde van aflevering 36.

Deadwood (TV series 2004 – 2006)

Een seconde! Meer was er niet nodig om mij te overtuigen dat Deadwood een briljante serie was. De begingeneriek op zich krijgt van mij al een 10. Deadwood beschrijft het ontstaan van een klein goudzoekerdorpje in South Dakota. De problemen en maatschappelijke kwesties van de 19de eeuw werden realistisch verfilmd. Elk beeld is een kunstwerk op zich! Zij die zot zijn van westerns vol actie en geweld skippen beter deze serie. Het zijn juist de uitmuntende acteerprestaties en geniale dialogen die van deze reeks een klassieker maakt.

David Milch heeft samen met zijn verbluffende cast zo een indrukwekkend resultaat behaald dat Deadwood niet uit mijn top tien weg te jagen is!  Volgende uitspraak spreekt boekdelen:
Swaerengen (baas van een bordeel) na een roofmoord: God rest the souls of that poor family… and pussy’s half price for the next 15 minutes!

Persoonlijke Score: 9/10

Seasons: 3

IMDB 9.2/10Officiële Website

Reacties zijn gesloten.